بلاک چین بانکداری را متحول می‌کند

بسیاری از مردم بلاک چین را معادل بیت کوین می‌دانند در حالی که اینگونه نیست. بلاک چین یک بستر بر پایه ریاضیات و اعداد است که بیت کوین می‌تواند یکی از محصولات آن باشد.

بلاک چین یک دفتر کل ثبت شده است که به وسیله رمزگذاری، کلیه عملیات های انجام شده در آن قابل بررسی است. در این دفترکل مجازی، همه می‌توانند تراکنش قبلی را ببینند و صحت آن را تایید کنند؛ بنابراین کسی مالک آن نیست و نمی‌تواند در آن دست ببرد یا باعث عدم دسترسی دیگران به آن شود.

به قول وانتپ اسکات نویسنده انقلاب بلاک چین: "بلاک چین بزرگترین نوآوری در علوم کامپیوتر است". با توجه به این مطالب بانک های هوشمند می‌توانند برای امنیت قراردادها یا عملیات های بانکی از بلاک چین استفاده کنند. حتی در تراکنش‌ها و پرداخت‌ها، این فناوری می‌تواند بانکداری را متحول کند. بلاکچین یک زنجیره بلوک به هم پیوسته است که امکان هک و کلاهبرداری را پایین می آورد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: بانک مجازی یا بانک هوشمند

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...