انگلستان بهشت جذب سرمایه برای ایده های کارآفرینان

بسیاری از مردم، آمریکا را کشور رویاها می دانند و با شنیدن داستانهای پیشرفت شرکت های سیلیکون ولی، آنجا را مکانی نمونه برای جلب سرمایه می پذیرند. ولی با بررسی قوانین مالی و لیست 5 کشور برتر این حوزه، متوجه می شوید آمریکا قوانین سنتی و سخت گیرانه بیشتری نسبت به بقیه برای سرمایه گذاران دارد. کمپین های تامین مالی در کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و استرالیا در بعضی از قوانین مشترک هستند، اما انگلستان نسبت به بقیه شرایط را برای سرمایه گذار و سرمایه پذیر، راحت تر کرده است. کمپین های جذب سرمایه در آمریکا، استرالیا، فرانسه و آلمان؛ تنها مجاز به راه اندازی و مشاوره سرمایه گذاری زیر نظر نهاد ناظر دولتی یا شبه دولتی هستند. ولی انگلستان بصورت مستقیم اجازه دریافت و انتقال پول را به آنها می دهد، که این خود ویژگی مهمی بشمار می رود. در مورد سقف سرمایه گذاری هر فرد در آمریکا قوانین بسیار سختگیرانه برای ریسک گذار را داراست، بطوریکه افراد با دارایی های کمتر از 107000 دلار در سال، تنها رقم ناچیز 2200 دلار اجازه سرمایه گذاری دارند. افراد ثروتمند بیش از 10000 دلار در سال نمی توانند در پروژه ای سرمایه گذاری کنند، ولی در انگلیس با 5 میلیون یورو سرمایه پذیر می تواند از طريق تامین مالی جمعی، جذب سرمایه کند.

در آلمان 2 / 5 میلیون یورو و در فرانسه و استراليا مبالغ پایین تر بر اساس قوانین سخت گیرانه دولت، قابل جذب است. در انگلستان، سرمایه گذاری بعنوان یک شغل مورد توجه دولت بوده و از آن حمایت می کند. سرمایه گذار حرفه ای و خرد در این کشور تعریف شده و مورد حمایت قانون هستند. همچنین سایت های تامین مالی جمعی بر خلاف آمریکا ؛ قابلیت فعالیت برون مرزی و جذب سرمایه از افراد غیر تابعیت بريتانيا را دارند. بعلاوه در انگلستان سهام شرکت های نوپا، بعنوان اوراق بهادار مورد حمایت دولت است. همین موارد باعث شده است که این کشور محل جمع بسیاری از سرمایه گذاران جسورانه و صندوق های سرمایه گذاری باشد و افراد دارای ایده های نوآورانه هم ، این کشور را برای جلب سرمایه گذار انتخاب کنند. در حال حاضر این کشور بهشت جذب سرمایه برای کارآفرینان محسوب می شود. قوانین تامین مالی جمعی در سال 2016 و بسیار زودتر از دیگر کشورها، در انگلستان مصوب شده است و بعد از گذشت 4 سال، این کشور را تبدیل به نمونه ای از کشورهای پیشرو در تصویب و اجرای قوانین مالی جدید کرده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: گذر از پول سنتی

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...