داستان مالی اوبر ( تاکسی اینترنتی )

شرکت اوبر در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های اینترنتی دنیاست . این شرکت در سال 2009 تاسیس شد و با ارائه نرم افزار به تمام صاحبان خودرو اجازه داد به عنوان تاکسی اینترنتی مشغول به کار شوند . کل سرمایه جذب شده آن تاکنون بیش از 13 میلیارد دلار بوده است و ارزش شرکت در سال 2018 حدود 72 میلیارد دلار بود .

اوبر در سال 2013 توانست یونیکورن شود . شرکت تویوتا جزو آخرین سرمایه گذاران آن با مبلغ 500 میلیون دلار بوده است . درآمد اوبر در سال 2018 نزدیک به 12 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال گذشته اش ، 8 میلیارد افزایش درآمد داشته است . همچنین در ماه مارچ سال 2019 ، اوبر بزرگترین سرمایه گذاری اش که خرید گرپ بود ، انجام داد .

گرپ امکان اجاره موتور به عنوان تاکسی را در کشورهای پرترافیک فراهم می کرد . همچنین در سال های گذشته این کسب و کار تاکسی اینترنتی کریم را در منطقه خاورمیانه خریداری کرد . اوبر به عنوان بزرگترین تاکسیرانی دنیا ، خود مالک هیچ گونه خودروی نیست . سرمایه گذاری روی هلی کوپتر ، تاکسی و ماشین های خودران از سرمایه گذاری های اوبر برای از دست ندادن بازار در آینده است . بزرگترین رقیب اوبر شرکت لیفت است .

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: بنیانگذاران ارزهای دیجیتال

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...