فارکس بزرگترین بازار مالی جهان نیازمند هوشمند سازی

تمام بازارهای مالی دنیا اعم از بورس ، اوراق بهادار ، بیمه و بانکداری محدودیت های خاص خود را دارند . تنها بازار مالی در دنیا که به صورت 24 ساعته در حال گردش است و حجم گردش آن هم چند صد برابر بازارهای دیگر است ، بازار ارز است .

این بازار بین المللی که شامل تبدیل ارزهای رسمی یک کشور به ارزهای دیگر کشورهاست . حجم تراکنش فارکس در یک روز حدود 5 تریلیون دلار است که در قیاس با بورس نیویورک با حدود 23 میلیارد تراکنش روزانه فاصله بسیار زیادی دارد .

دلار آمریکا با اسم مستعار باک و یورو با اسم مستعار فیبر و پوند انگلیس با اسم مستعار کابل بازیگران اصلی FX هستند . با وجود این مطالب هنوز استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا ورود به این بازار نداشتند و نرم افزار قدیمی متاتریدر رو آنالیز اندیکاتورها کاربران این بازار را هدایت می کنند .

بستر این بازار بانکداری است و ارزهای رایج در دنیا توسط بانک مرکزی هایشان رسمیت می یابند و در فارکس معامله می شوند . به نظر می رسد کارآفرینان و ایده پردازان باید به این حوزه ورود پیدا کنند و در آینده شاهد فارکس هوشمند باشیم .

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: فدرال رزرو و سیستم بانکداری آمریکا

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...