فدرال رزرو و سیستم بانکداری آمریکا

سیستم بانکی ایالات متحده تا یک زمان خاص غیر متمرکز بود و ده ها هزار بانک در کشور وجود داشت، با این وجود وابسته به دولت نبودند. در واقع هر یک از آنها سیاست خاص خود را داشتند.

در شهرهای کوچک آمریکا، بنگاه ها می توانند انحصار خود را ایجاد کنند خصوصاً اگر با خصوصیات صنعتی بزرگ ایجاد شده باشد. با این حال در اوایل قرن بیستم، توسعه سیستم بانکی آمریکا در جهت مخالف پیش رفت.

برای ایجاد کنترل بر کلیه institutions موسسات این منطقه، سیستم فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا) ایجاد شد. با حکم دولت  قوانین متعددی برای بانک ها تنظیم شدند. با کمک آنها دولت توانست فعالیت نهادهای خصوصی را ردیابی کند.

هر بانک فدرال رزرو را می توان  یک بانک ایالتی نامید، از این گذشته بنیادهای خصوصی موظف شدند بخش مشخصی از بودجه را به سهام این سازمان ها بدهند. در همان زمان فقط بانک های فدرال شروع به تعیین نرخ و شرایط ارز می کنند.

موسسات بانکی در آمریکا

امروزه در آمریکا انواع مختلفی از موسسات بانکی وجود دارد. در زیر، تعدادی از بانک های خصوصی، موسسات سرمایه گذاری و دفاتر بانکی آورده شده است، لازم بذکر است که امروزه تقریباً هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد زیرا هم یک سرمایه گذاری و هم یک بانک خصوصی می توانند پول را وارد سهام کنند.


پیشنهاد مطالعه:  فدرال رزرو، نماد بانکداری سنتی


فدرال رزرو حق انحصاری حمایت مالی از ایالت را دارد. این سازمان است که اوراق قرضه ارزشی را که توسط دولت صادر می شود خریداری می کند، با این حال درآمد و سود حاصل از این کار به هلدینگ های بزرگ و بنگاه های صنعتی می رسد زیرا دولت به نوبه خود ترجیح می دهد پول دریافتی را در این سازمان ها سرمایه گذاری کند.

سیستم بانکی فدرال ایالات متحده

سیستم بانکی فدرال ایالات متحده دارای دفتر مرکزی واقع در واشنگتن است. رئیس را رئیس جمهور برای مدت 14 سال انتخاب می کند. لازم بذکر است که سنا می تواند بر رئیس جمهور و کل سیستم فدرال رزرو تأثیر بگذارد اما رئیس جمهور به سختی چنین اختیار و توانایی را دارد. انتخابات شخص اصلی در سیستم بانکی فدرال توسط سناتورها برگزار می شود. اگر رئیس با اکثریت آرا انتخاب شود  این فرصت را دارد که مجدداً آن سمت را بدست آورد. این همان اتفاقی است که در زمان انتخاب مجدد در سال 2009 رخ داده است.

تاسیس و ظهور فدرال رزرو

سیستم بانکی ایالات متحده شش مرحله مهم را پشت سر گذاشته است. این کشور قبلاً سعی در معرفی یک سیستم داشته است اما موفق نشده است بنابراین در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، اولین بانک ایالات متحده بود سپس برای مدت کوتاهی حتی یک نیروی مرکزی در این بخش وجود نداشت و کمی بعد، بانک دوم ایالات متحده شکل گرفت سپس بانک ملی تأسیس شد و در اوایل قرن بیستم، فدرال رزرو ظاهر شد. دو سیستم مرکزی اول موفقیت آمیز نبودند. آنها تمدید قرارداد دریافت نکردند. اولین این بانک ها توسط همیلتون تأسیس شد و هر دو سازمان نقص های متعددی داشتند که عمده ترین آنها کمبود نقدینگی بود.

سومین سیستم متمرکز نه تنها به دلیل نقدینگی بالا بلکه به دلیل یک مورد استثنایی - وحشت ایجاد کرد. وجود سیستم بانکی فدرال در دراز مدت و به ویژه تقویت مواضع آن در خاک آمریکا به دلیل بحران مالی سال 1907 است.

وحشت ناشی از دولت باعث تصمیم فوری برای کنترل موسسات بانکی خصوصی شد.

فدرال رزرو مشاغل زیادی دارد. مسئولیت های آن علاوه بر اینکه یک بانک دولتی ملی است، شامل شرکت در معاملات مالی بین المللی از طرف دولت ایالات متحده ، حمایت از مصرف کننده ، کنترل اشخاص خصوصی و غیره نیز می باشد.

بانک فدرال همچنین با مسائل نقدینگی سروکار دارد و نرخ ها را تنظیم می کند.

نوشته شده توسط تیم محتوای آموزشی

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: داستان مالی اوبر (تاکسی اینترنتی)

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...