نهاد های مهم تاثیر گذار بانکداری

کمیته بازل (Basel Committee) مهمترین نهاد بین‌المللی نظارت بانکی این مجموعه است. این کمیته از فعالان ارشد بانک های مرکزی برتر دنیا مانند : آلمان، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، سوئیس، سوئد، ژاپن، کانادا و لوکزامبورگ است.

هر سه ماه یکبار جلسات منظمی در بازل تشکیل می‌دهند. کمیته بازل قانون گذار نیست و اعضای آن مکلف به رعایت توصیه‌های آن نیستند، ولی مشاوره‌های آن را عمل می کنند.(BIS) بانک تسویه های بین المللی، متعلق به بانک های مرکزی دنیا هم در شهر بازل سوئیس قرار دارد و اعضای آن موظف به اجرای مقررات آن هستند.

شبکه معماری صنعت بانکداری "Banking Indostry Architecture Network" در سال ۲۰۰۸، توسط فعالان بانکداری و گروهی از بانک‌ها، با آرمان ایجاد یک استاندارد برای عملیات خدمت در صنعت خدمات مالی تشکیل شد. این مجموعه یک انجمن جهانی و غیر انتفاعی از بانک‌ها، تحلیلگران ایده های نوین شرکتهای مشاوره، ادغام کننده ها و گروه های آکادمیک است.

آنها به دنبال ایجاد یک معماری مشترک برای صنعت بانکداری هستند. نهادهای استانداردسازی مانند : "ISO" و "IFX" هم به این مجموعه پیوستند. هدف نهایی، یکپارچه سازی کسب و کار بانکداری است. این مجموعه به اختصار "BIAN" نامیده می شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: بلاک چین بانکداری را متحول می کند

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...