ارزش بی ارزش بیت کوین

طرفداران بیت کوین ارزش آن در مقابل دلار (حدود ۹ هزار دلار در برابر یک بیت کوین) را دلیلی برای ارزشمند بودن آن می‌دانند. آنها معتقدند باید بیت کوین را مانند پول نقد محاسبه کرد. اولین دلیل رد ارزش بیت کوین؛ اعتبارسنجی آن با یک ارز با پشتوانه، مانند دلار است. پول دارای اعتبار است و خود قدرت نقد شوندگی است. شما بی ارزش ترین پول دنیا را به هر کشوری ببرید قابلیت تبدیل آن به پول کشور مقصد را دارید، ولی بیت کوین در بسیاری از کشورها  یا ناشناخته است یا بی ارزش. آنانی که قیمت بیت کوین را دلیلی بر ارزش آن می‌دانند باید به یک نکته توجه داشته باشند؛ که بیت کوین محدود است و در یک نقطه قرار است از ادامه باز ایستد. هر کالای محدودی گرانقیمت است و هر چه به انتهای تولید نزدیک می‌شود گرانترمیشود.

بیت کوین را شاید بتوان با عتیقه یا محصولات هنری نایاب مقایسه کرد. یک تابلوی نقاشی از ونگوگ میلیاردها دلار ارزش دارد یا یک ماشین فراری محصول ۱۹۴۰ چند هزار برابر یک خودروی سال ۲۰۲۰ ارزش دارد؛ بنابراین می توان ارزش بیت کوین را هم اینگونه ارزیابی کرد. شما با یک تابلوی نقاشی عتیقه نمی‌تواند به یک سوپرمارکت بروید و خرید کنید یا آن را به بانک ببرید و حساب باز کنید. بیت کوین را در بهترین حالت می‌توان فعلاً یک کالای با ارزش محسوب کرد نه پول نقد.  پل کروگمن؛ اقتصاددان برنده جایزه نوبل می گوید: رمز ارزها هیچ پشتوانه یا اتصالی به واقعیت ندارند. ارزش آن کاملاً بستگی به ارزش گذاری کاربران دارد.  فروپاشی رمز ارزها یک امکان واقعی است.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: نگاهی به شعارهای بانک های دنیا

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...