داستان موفقیت مسترکارت، برند با ارزش حوزه مالی

مسترکارت یک شرکت آمریکایی در حوزه پرداخت مالی است . این برند در سال 1966 توسط تعدادی از بانک های کالیفرنیایی تاسیس شد . هدف از این اقدام رقابت "Bank of America"بود . شرکت از ابتدا با نام "Inter bank" شروع و بعد به "Master charge " تغییر نام داد .

"Wells fargo" و چند بانک مشهور کالیفرنیا با ادغام خود برند مسترکارت را بنیان نهادند . از سال 1974 که کارت های مغناطیسی بانکی وارد حوزه مالی شدن ، این برند با ارائه خدمات توانست به بازیگر اصلی این بازار تبدیل شود . در سال 1981 این برند خدمات چک های مسافرتی را ارائه داد ؛ در همان سال کارت های طلایی خود را معرفی کرد . در سال 1986 مسترکارت بیش از 120 میلیون کارت در سراسر جهان داشت .

همچنین این غول حوزه مالی در سال 1988 اقدام به خرید برند "Cirrus" تولید کننده بزرگترین شبکه خودپردازهای دنیا کرد . در سال 1991 محصول "Mastero" که کارت بدهی و اعتباری بود را روانه بازار کرد . در سال 2014 با همکاری اپل برنامه کیف پول الکترونیکی را به بازار معرفی کرد . در سال 2017 این برند 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرد . در سال 2019 رتبه 115 سودآورترین شرکت دنیا با ارزش معادل 247 میلیارد دلار را کسب کرد .

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: اصلاحات در بانکداری با بانکداری هوشمند

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...