بنیانگذاران ارزهای دیجیتال

بسیاری از مردم وقتی صحبت از رمز ارزها می شود ، بیت کوین را تصور می کنند و بنیانگذار پولهای دیجیتال را ساتوشی ناکوموتو می دانند ؛ در حالی که قبل از سال 2008 که ساتوشی اعلام عمومی تولید یک پرداخت همتا به همتا را بکند ، چندین فرد شاخص در این حوزه فعالیت کرده بودند و حتی اولین رمز ارزها را هم تولید کرده بودند . به این افراد سایفرپانک گفته می شود و از مشهورترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

"آدام بک" که مخترع "هش کش" است ، روش ابتدایی را ابداع کرده بود که برای جلوگیری از اسپم یا هرزه نامه های الکترونیکی کاربران باید یک عملیات ریاضی پیچیده را با استفاده از cpu سخت افزار محاسبه می کرد که به دلیل مصرف برق بالا و نیاز به سخت افزار قوی ، امکان ارسال اسپم ها کاهش می یافت که این بعدها در بیت کوین "ماینینگ" نام گرفت .

"نیک زابو" 10 سال قبل از بیت کوین ، اولین رمز ارز با نام "بیت گلد" را بنیان نهاد که گرچه عملیاتی نشد ولی بستری برای انتشار بیت کوین و دیگر رمز ارزها شد .

"وی دای" او متخصص علم رمزنگاری است و در سال 1998 پول دیجیتالی به نام "بی مانی" را عرضه کرد .

"هال فینی" از سال 2004 برای رمزنگاری کار می کرد و با استفاده از رمز ایمیل هایی را طراحی می کرد که ناشناس ارسال شوند . او از فعالان بیت کوین است .

"دیوید چام" معروف ترین نمونه پول الکترونیکی قبل از بیت کوین است که در هلند توسط چام اختراع شد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: بانکداری آینده هوشمند و فراگیر

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...