بیت‌ کوین جنون یا جایگزینی به جای پول نقد؟

در سال ۲۰۰۸ یک ناشناس با اسم ساتوشی ناکاموتو در یکی از تالارهای گفتگو ایمیلی را منتشر کرد که مدعی شد یک سیستم پرداخت جایگزین پول نقد ایجاد کرده است. او آن را بیت کوین ناامید از آن زمان ارزش بیت کوین از 8  سنت، به ۱۰ هزار دلار افزایش یافته است. او با این روش می خواست به انحصار بانک‌ها و پول نقد خاتمه دهد. این روش انقلابی در حوزه پرداخت ایجاد کرد و بر اساس فناوری بلاک چین، که نوعی رمزگذاری است، پول های  رمزگذاری شده را رونق داد.

تاکنون هیچ بانک مرکزی دنیا بیت کوین را به عنوان پول قبول نکرده است و به قول وارن بافت سرمایه‌گذاری افسانه‌ای: " بیت کوین احتمالا مرگ موش به توان ۲ است ". البته عده‌ای با طرفداری از این رمز ارز آن را جایگزین پول نقد می‌ خوانند. باید قبول کرد در این مرحله واکنش عده ای به  بیت کوین، جنون است و حمایت از آن بدون پشتوانه است. ارز های رسمی کشور ها، با حمایت دولت ها و بانک های مرکزی دارای اعتبار می‌شوند و بانک های مرکزی زنجیروار، با قوانین محکم، به پول‌های دیگر کشورها قدرت نقدشوندگی می‌دهند. تا وقتی بیت کوین از طرف بانک ها مورد پذیرش قرار نگیرد؛ تنها به عنوان یک کالای ارزشمند قابل قبول است. هنوز تا جایگزینی پول نقد راه طولانی در پیش است و بیت کوین آغاز این راه است نه هدف.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: بانک هوشمند در برابر بانکداری سنتی

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...