چگونه تک شاخ دنیای مالی باشیم؟

آیا شما در کسب و کاری سرمایه گذاری می کنید که گمنام است؟ وقتی نام یا کسب و کاری شهرت کسب کند، پول سرمایه گذار را مانند آهنربا به سمت خود جذب می کند. حتی اگر از لحاظ کیفی، برندی پیشتاز باشد، بدون جذب سرمایه گذار از بازار جا می ماند. در این یادداشت به 3 نمونه از کسب و کارهای مختلف نگاهی انداخته می شود و با مقایسه 2 مورد به فایده شهرت (تک شاخ بودن)، در جذب سرمایه گذار اشاره می شود:

1- آیا شما يوهانس فریمر را می شناسید؟ او هنرمند هلندی دوران طلایی نقاشی این کشور بود ولی شما به قطع لئوناردو داوینچی را بهتر می شناسید. شايد فريمر هنرش از داوینچی فراتر بود اما داوینچی با جلب نظر پادشاهان هم دوره خود و سرمایه گذاری آنها در آثار تجسمی اش، نامش را ماندگار کرد در حالیکه هنرمند هلندی فریمر نتوانست پشتوانه ای برای گسترش هنرش بیابد. 

2 - مهندس وازنیاک، بخش سخت افزاری یکی از مهمترین برندهای فناوری دنیا را بنیان نهاد اما استیو جابز برای این فناوری، سرمایه گذار پیدا کرد و برند اپل را تک شاخ کرد.

3 - بسیاری از مردم جهان، آثار ادبی دوریس لسینگ، برنده جایزه نوبل ادبی را مطالعه کرده اند ولى جی کی رولینگ توانست با جذب سرمایه گذار برای مجموعه کتابهای هری پاتر، هم بر ثروت خود بیفزاید، هم این مجموعه را تک شاخ کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: دلالان، قاتل خاموش بازار سرمایه

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...