چگونه یک بانک هویت تجاری پیدا می‌کند؟

هویت یک بانک شامل تمام آنچه است که با دیدن یا شنیدن نام آن به ذهن مشتری خطور می‌کند. لوگو، شعار، نوع خدمات و مشتری پذیری شامل آن می‌شود. ارزش‌های یک بانک هم، در هویت بخشی به آن مهم است. ارزش هایی شامل صداقت، تعهد، تخصص و نوآوری جزء ارزش‌های بانک‌هاست.

هویت بصری با تصویر لوگو ایجاد می‌شود و خیلی مهم است که در هنگام شنیدن در ذهن مخاطب تداعی شود، مثلا نیم دایره قرمز بالای لوگوی "citi bank" ، یا علامت پروانه‌ای یا دو مثلث درون لوگوی "HSBC" همه جزو هویت تجاری آن است. شعار ها هم در هویت بخشی بسیار مهم هستند، مثلاً شعار (سیتی بانک هیچ وقت نمی خوابد)، ما را به یاد خودپردازهای سیتی بانک می اندازد .

خدمات برتر  یا اختصاصی یک بانک هم جزو هویت تجاری بانک‌هاست ؛ مثلاً با دیدن یا شنیدن مسترکارت یا ویزا به یاد کارت‌های اعتباری می‌افتیم . خدمات وعده داده شده هم جزو هویت تجاری یک بانک است ؛ مثلاً "TD BANK"همواره بر ارتباط صمیمی با مشتریان تاکید داشته و این یعنی تحقق وعده هویت تجاری بانک.

در حال حاضر شبکه های مجازی به خصوص توییتر و فیس بوک و شبکه سازی در این سایت ها نقش مهمی در هویت بانک ایفا می‌کنند. بانکهای هوشمند با خلاقیت و زیر پا گذاشتن قوانین پوسیده بانکداری سنتی، هویت های تجاری جدید در حوزه بانکداری را به وجود آورده‌اند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: فارکس بزرگترین بازار مالی جهان نیازمند هوشمند سازی

آخرین مطالب
وب سایت تخصصی بانکداری هوش مصنوعی دومان سهند

دومان سهند بانکداری بدون شعبه های فیزیکی و جایگزینی هوش مصنوعی به جای انسان را بانکداری هوشمند می نامد و معتقد است تا سال ۲۰۵۰ ، بانکداری هوشمند می شود . دومان سهند در تلاش است در مورد بانکداری هوشمند و انحصار شکنی مافیای ...